Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meer klachten agressieve keukenverkopers

29-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
keuken_06.jpg
Het aantal klachten over agressieve keukenverkopers neemt fors toe. Consumenten voelen zich door de handelwijze van de ondernemers onder druk gezet om tot aankoop over te gaan.
Klachten
Afgelopen jaar steeg het aantal klachten naar 750, ruim 200 meer dan in 2013. Dat maakt ConsuWijzer, het online klachtenloket van de Autoriteit Consument en Markt donderdag bekend, aldus het AD.
Geen weg terug
Doorn in het oog van de potentiële kopers is de manier waarop de ondernemers te werk gaan. De hele keuken wordt eerst in detail uitgetekend en daarna wordt een hoge korting geboden. Als later de offerte wordt ondertekend, is er geen weg meer terug. Ervan afzien kan alleen met een 'boete' van 30 procent van het aankoopbedrag.

Meer over:

keuken, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!