Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Meer frisdrankreclame op tv

18-02-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2616504.jpg
Fabrikanten van frisdrank hebben vorig jaar veel meer geld uitgegegeven aan tv-reclames. Van alle productgroepen in food lieten frisdrankfabrikanten de grootste groei zien.
Deze conclusie staat in het jaarverslag van SPOT, Stichting Promotie Televisiereclame. Naast frisdrank steeg de categorie soepen ook fors in het afgelopen jaar.
Adverteerders hebben vergeleken met 2007 3,2 procent meer geld uitgegeven aan televisiereclame. Het ging in totaal om 974 miljoen euro in 2008, ten opzichte van 944 miljoen euro in 2007.
Autofabrikanten, banken, verzekeraars en supermarktketens waren de grootste adverteerders in 2008. Koekfabrikanten stonden op de negende plaats.
Uit het jaarverslag bleek dat op reclamespotjes na, de grootste groei werd gerealiseerd in sponsering van televisieprogramma's.
Bron: Evmi.nl

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor