Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Meer abonnees voor Ziggo

24-01-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_Ziggo.jpg
Kabelaar Ziggo heeft vorig jaar ondanks sterke concurrentie meer abonnees weten te strikken voor Alles-in-1-bundels en internetaansluitingen. Dat bleek uit cijfers die Ziggo donderdag publiceerde.
Internet, tv, telefonie
Het aantal abonnees voor Alles-in-1-bundels (internet, televisie, telefonie) klom met 10,6 procent, ofwel 134.000. Daarmee heeft nu 50,3 procent van de consumentenklanten van Ziggo een dergelijke bundel. Bij internetaansluitingen nam het aantal klanten over het hele jaar met 103.000 toe. Dat is een stijging van ruim 6 procent. De totale omzet steeg in 2012 met 4 procent tot 1,53 miljard euro bij een nettowinst van 192,8 miljoen euro.
Hevige concurrentie
Topman Bernard Dijkhuizen van Ziggo liet in een toelichting weten dat er nog steeds hevige concurrentie is, onder meer van KPN. Om de concurrentie het hoofd te bieden, wil Ziggo dit jaar extra investeren in marketing en nieuwe producten en systemen. Daarvoor trekt het bedrijf 320 tot 330 miljoen euro uit. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor