Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Hoe kun je je focussen op betere zorg als de oudere garde aan artsen nog in hun beleving hebben dat zij de arts zijn en zelf geloven dat de patient onwetend is..Focussen in betere zorg is niet het probleem onderdrukken met medicijnen maar de oorzaak verhelpen.En van klachten kunnen ze ook alleen maar leren dat de zorg die ze op dat moment hebben aangeboden anders had gemoeten.Er zit bij de oudere garde artsen ook nog een hypothese dat de patienten omtrent de uitslagen die in een EPD staan niet begrijpen,maar zelf niet begrijpen dat veel mensen meer mondiger zijn dan een eeuw geleden.Maar ik heb het wel getroffen met 1 van mijn cardiologen.De ander (in een ander ziekenhuis dan waar ik woon) heeft ook zoiets ik ben arts en jij patient.Dus summier berichten in het EPD.
Als artsen hun werk goed doen . Patiënten met respect behandelen, goed luisteren. Patiënten niet als 'gestoord' bestempelen als een probleem ze boven de pet gaat en/of ze geen zin hebben zich te verdiepen of overleg te plegen.. Als ze hun dossiers correct invullen en niet hun frustratie botvieren door belastende (patiënt is gek) of incorrecte (ik blijf ook na de diagnose endometriose 'somatiseren') bagatelliserende (zeldzame levensbedreigende bijwerking medicatie werd: 'patiënt had een beetje last van...) feiten in dossiers te vermelden die onuitwisbaar zijn en alle toekomstige consulten zinloos maken. Nooit! excuses maken.........Dan hoeven artsen niet bang te zijn dat ze worden aangeklaagd. Voor mij is het over en uit.
die zijn helemaal nergens bang voor, maken fouten, kletsen zich eruit, zeggen sorry en gaan weer door, zie nieuws vandaag over gynacoloog viecuri bijvoorbeeld
natuurlijk kan ook een arts fouten maken maar geef dat toe, en probeer het op te lossen.Inplaats van je te verschuilen en af te schuiven.dat zou ik als het mij overkwam prettiger vinden,dan een proces aan te moeten gaan
De verzekering moet betalen voor die fouten , dus doen ze alles om daar onderuit te komen.
Ik heb wel begrip voor de hieronder genoemde gevallen maar mijn angst dat de specialisten stoppen uit angst voor de keer dat het fout gaat is vele malen groter. We maken allemaal fouten ook specialisten net zo goed als bestuurders van auto's. Deze laatsten veroorzaken ook heel veel leed. Met al die schadeclaims werken we zelf toe naar een amerikaans systeem waar bijna niets meer kan alleen voor de zeer rijken. Om een vb van fiegly er bij te nemen. In de VS worden helemaal niet veel cosmetische ingrepen gedaan omdat het voor de gewone mensen veel te duur is. Het lijkt alsof het daar de gewoonste zaak van de wereld is maar dat komt omdat alleen de rijke popsterren er mee lopen te pronken om in het nieuws te komen. Zo geweldig schittert het daar echt niet en ik hoop niet dat we hier ooit zo ver komen.
Ik ben in 2011 geopereerd aan mijn voet. Was gebroken op 2 plekken en is nooit meer goed gekomen.Ik heb 5 maanden in een rolstoel moeten zien te overleven wel met dagelijkse verzorging op 9 hoog.Mijn voet is naast mijn been geplaatst en ben daardoor in mijn gevoel volkomen verminkt. Kan alleen maar lage gympen aan .Dit is mij overkomen in het CWZ Nijmegen. Heb om antwoorden gevraagd aan de chirurg die mij behandelt heeft maar die werden weggelachen .Niet mijn schuld. Er is een ontsteking ontstaan en dat is de oorzaak! Chirurg v.d. Stappen heeft U enig idee wat U mij heeft aangedaan?Het is nu 2017 ik ben volkomen kapot gemaakt door U. Karin Wallert.
Die laatste vraag is een goede, maar dat kan deze artsen niets schelen, geld geld geld, daar geven ze om en de patiënt heeft het nakijken .
Ik heb het aan den lijve meegemaakt.Ik heb een cosmetische ingreep laten doen bij Dr. Wilmink van de Velthuis kliniek in Eindhoven.Deze ingreep heet mij bijna 10.000 euro gekost , maar er was geen enkel resultaat zichtbaar, de arts heeft dus gefaald.Bij klacht aan arts en klachtencommissie van de kliniek werd alles ontkend wat de arts beloofd had.Ik werd op de schandpaal genageld zodat de arts zijn straatje kon schoon vegen.Zelfs de geschillencommissie heeft niets voor mij gedaan, ondanks dat er iemand van de consumentenbond bij zat , maar geen woord uitbracht om mij bij te staan.Alleen het commissielid die aanwezig was voor de branche, zette mij voor het blok met prangende vragen die mij alleen maar benadeelden.De betreffende arts Dr. Wilmink was tijdens de zitting niet eens aanwezig.Zij vonden dat de kliniek / arts dat geld wat ik betaald heb voor helemaal niets , verdiend hadden.Ik maakte geen schijn van kans, ze geloofden de onwaarheden van de arts / kliniek.Dat is dus ook een valse manier waarop artsen onder een klacht uit komen.......gewoon en simpelweg liegen.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!