Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

MBO-scholen nemen klachten niet serieus

25-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1524176.jpg
MBO-scholen moeten beter omgaan met klachten van studenten. Dat heeft staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs dinsdag gezegd. ,,Er zijn nog steeds instellingen die geen effectieve of transparante klachtenregeling kennen'', schrijft de bewindsvrouw.
Van Bijsterveldt stelt dat ze het niet kan accepteren dat scholen niets met klachten van studenten doen. ,,Ik vind het cruciaal dat elke serieuze klacht over het onderwijs op een school ook serieus behandeld wordt''.
De koepel van scholen in het middelbaar beroepsonderwijs, de MBO Raad, heeft inmiddels samen met de jongerenorganisatie voor de sector een richtlijn over een klachtenregeling onder de instellingen verspreid.
Van Bijsterveldt wil echter een stap verder gaan. Ondanks het initiatief voor de richtlijn vindt zij dat de organisaties van scholen een goede regeling te weinig bevorderen. Komt daar geen verandering in, dan overweegt zij ,,een externe, landelijke, onafhankelijke ombudsfunctie in te stellen''.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor