Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Man reageert heftiger op economie dan vrouw

08-11-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
cash-euro-briefgeld_69.jpg
Mannen reageren heftiger op het keren van het economisch tij dan vrouwen. Gaat het iets beter, dan staat de man voorop om het geld weer uit te geven. In economisch mindere tijden gaat juist bij mannen de hand het eerst weer op de knip. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Economisch Bureau van ING.
Verklaring
Een verklaring voor de heftigere 'emoties' bij mannen is volgens ING onder meer het feit dat mannen meer te verliezen hebben in slechte tijden. Zij verdienen doorgaans meer dan vrouwen, hebben een betere baan en kunnen deze in slechte tijden kwijtraken. Daarnaast hebben mannen ook meer te winnen als de economie aantrekt, omdat ze vaker werkzaam zijn in sectoren die sterk meebewegen met de economie.
Consumentenvertrouwen
Over het algemeen ligt het consumentenvertrouwen bij mannen structureel hoger dan bij vrouwen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor