Een paar jaar geleden is er bij Peter slokdarmkanker geconstateerd. Hij is hieraan geopereerd. Bij deze operatie zijn Peters stembanden beschadigd geraakt, en hierdoor kan hij zich moeilijk verstaanbaar maken. Op aanraden van zijn logopediste bestelt Peter bij dhr. Rutten van Eurocase een spraakversterker voor € 1005,55.
De spraakversterker die Peter besteld bestaat uit een oor-microfoontje, een zender en een versterker. De set werkt in praktijk niet voor Peter en hij besluit contact op te nemen met Eurocase. De directeur komt hoogstpersoonlijk langs om het apparaat op te halen en maakt met Peter en Lian de afspraak het geld terug te storten. Maar dat blijkt een loze belofte. Na een aantal weken hebben Peter en Lian nog steeds hun geld niet ontvangen. Wanneer ze weer contact opnemen met Eurocase beweert dhr. Rutten met eigen ogen gezien te hebben dat het geld op hun rekening is gestort.
Nu een jaar verder hebben Peter en Lian nog altijd niets ontvangen. Na veel telefoontjes, brieven en mails schakelen ze de rechtswinkel in, maar ook dit lost niets op!
Dan zit er nog maar één ding op: met de Belbus naar Eurocase in Den Bosch.
Wanneer we op het bedrijventerrein aankomen treffen we de directeur, maar hij weigert zijn verhaal voor de camera te doen. In eerste instantie ontkent dhr. Rutten de directeur te zijn. Hij geeft vervolgens wel toe dat het geld niet is overgemaakt maar hier zou hij niet verantwoordelijk voor zijn. Weer allemaal smoesjes dus!
Gelukkig voor Peter en Lian heeft dhr. Rutten diezelfde middag met spoed € 1005,55 naar hun rekening over gemaakt.
Voelt u zich ook bestolen? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar
belbus@vara.nl