De directe verkoop van laadpalen via webshops zal de komende jaren steeds meer ingeburgerd raken. Nu elektrische auto’s een steeds belangrijkere rol krijgen in de strijd tegen klimaatverandering, zullen ook steeds meer consumenten online op zoek gaan naar laadsystemen. Alfen, een Nederlandse fabrikant van laadpalen, mikt daarom op de bredere beschikbaarheid van laadpalen via bekende webwinkels.
"We hebben meerdere distributiekanalen", legt commercieel directeur Richard Jongsma van Alfen uit bij de kwartaalcijfers van het bedrijf. Daarbij verkoopt de Almeerse onderneming zelf uitsluitend aan zakelijke klanten, zoals groothandelaren of uitbaters van laadstations. "Maar nu ook inderdaad aan webwinkels."
Een van die webwinkels is Coolblue.nl. Deze kondigde eerder deze week aan laadpunten van onder meer Alfen te gaan verkopen. Ook via meer gespecialiseerde sites zijn ze te koop. "En nu zetten we ook stappen naar webwinkels die breder bekend zijn", aldus Jongsma. "Mensen zullen er aan wennen dat laadpalen op meer plekken worden aangeboden worden dan alleen via installateurs of leasemaatschappijen."
Alfen rekent voor de komende periode op een sterke groei van het elektrische wagenpark in Europa, mede door de komst van betaalbaardere stekkerauto’s. De steunpakketten die onder andere Duitsland en Frankrijk wegens de coronapandemie optuigden, bevatten bovendien financiële voordeeltjes voor de aankoop van elektrische auto’s. ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!