Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Kwaliteit gehandicaptenzorg holt achteruit'

30-10-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
overeenkomst_02.jpg
De zorg voor verstandelijk gehandicapten is onder de maat. Als familie of vertegenwoordigers van cliënten daarover klagen, houden instellingen zich doof of intimideert het management de aanklagers. Dat stelt de stichting Klokkenluiders Verstandelijk Gehandicapten (KLVG), meldt Trouw.
De stichting opende in februari een website voor klachten. Van de ruim 100 meldingen zijn er 60 op betrouwbaarheid gecontroleerd. Op basis daarvan is een zwartboek vastgesteld dat is gepresenteerd aan de Kamercommissie van volksgezondheid en welzijn.
Klachtafhandeling ondermaats
De klachten omvatten onder meer oneigenlijk gebruik van gemeenschapsgeld, gesjoemel bij bewindvoering en met indicaties, seksueel misbruik en gebrek aan transparantie. Vooral de kwaliteit van klachtafhandeling wordt als ondermaats beschouwd.
ANP/Trouw
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!