Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Kritiek op werving door Promovendum

27-11-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
97 keer bekeken
  •  
Promovendum.jpg
Zorgverzekeraar Promovendum heeft zich de woede van burgers op de hals gehaald die ongevraagd een geadresseerde polisaanbieding in hun brievenbus kregen. Ook overleden personen en een 11-jarig kind werden aangeschreven door de 'verzekeraar voor hoogopgeleiden', zo meldt de Volkskrant.
Persoonsgegevens doorverkocht
Veel mensen vroegen zich op sociale media af hoe ze in het adresbestand van Promovendum terecht waren gekomen. De affaire maakt pijnlijk duidelijk dat adressen en andere persoonsgegevens op veel meer plekken zijn opgeslagen en vaker worden doorverkocht dan de meeste mensen zich realiseren.
Datamarketingbedrijf
Promovendum kocht een bestand met 1,4 miljoen adressen bij Cendris, een datamarketingbedrijf en dochteronderneming van Post NL. Erg precies was het geleverde adresbestand niet. De zorgverzekeraar laat weten "dat er adressen tussen zaten waar onze brief niet bezorgd had moeten worden. Dat betreuren wij ten zeerste." ANP/Volkskrant

Meer over:

promotie, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor