KPN ziet toch af van opdoeken XS4ALL
14-01-2020
• leestijd 2 minuten
•
KPN gaat toch door met het merk XS4ALL. De beslissing van de telecomprovider volgt na de aanhoudende kritiek van klanten en medewerkers over het opdoeken van het merk.
De techniek en organisatie van XS4ALL moet volgens de provider integreren in het bedrijf. Voorlopig verandert er niets aan de dienstverlening. Klanten van XS4ALL zullen zoveel mogelijk worden geholpen door dezelfde XS4ALL-medewerkers.
Nieuw premium merk
Naast het behouden van de merknaam, wil KPN een "XS4ALL-achtig" premiummerk voor breedbandinternet maken, dat onder de vlag van KPN moet vallen. Daar zal het huidige XS4ALL-personeel onderdeel van gaan uitmaken. De verwachting is dat dit nieuwe KPN-merk later dit jaar in de lucht komt. Waarschijnlijk is dat de telecomprovider niet meer gaat zoeken naar nieuwe klanten voor XS4ALL. De honderdduizenden XS4ALL-klanten kunnen bij het merk blijven. Ook behoudt KPN de dienstverlening van het merk.
Naar de rechter
'Plan KPN slechter dan opheffen'
Het actiecomité
XS4ALL Moet Blijven reageert niet positief. Volgens het comité is de overname nog slechter dan het geheel opdoeken van het merk. Wanneer de eerste fase van de integratie plaatsvindt, zou KPN de ondernemingsraad van XS4ALL kunnen opheffen. Daarna heeft KPN volgens het comité "vrij spel". De kritiek ligt vooral bij het integreren van de systemen van beide bedrijven. Daardoor komen klantgegevens van XS4ALL in de KPN-database. "Overal wordt een XS4ALL-sticker opgeplakt",
valt te lezen in de verklaring van het actiecomité.
Bronnen: ANP, XS4ALL Moet Blijven