Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

KPN verliest klanten

24-01-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kpn_24.jpg
KPN had in het vierde kwartaal van 2011 nog 5,3 miljoen klanten die mobiele diensten afnamen. Eind 2010 waren dit er nog 5,6 miljoen. Het bedrijf wil deze trend keren door binnenkort weer nieuwe abonnementen te introduceren.
Nieuwe abonnementen geïntroduceerd
KPN introduceerde in september al nieuwe abonnementen, die moesten zorgen dat klanten meer gaan betalen voor het gebruik van data. Topman Eelco Blok is echter nog niet tevreden. ,,Zowel de prijzen van abonnementen als de subsidies van telefoons als de marketing kunnen beter.'' Het bedrijf wil binnen enkele maanden nieuwe abonnementen introduceren, die zowel beter moeten concurreren op prijs als op dienstverlening. Met toegevoegde diensten doelt het bedrijf op internetdiensten als Spotify. Hoe de abonnementen er precies uit moeten zien, wilde het bedrijf niet toelichten.
Klanten
Van het totaal aantal klanten waren er eind vorig jaar 3,1 miljoen abonnee en 2,2 miljoen prepaid klant. KPN zegt weinig klanten te hebben geworven in het afgesloten kwartaal. ,,We hebben niet genoeg kostenflexibiliteit in Nederland ten opzichte van onze concurrenten'', zei Blok. Hij zei dat te willen veranderen door de aangekondigde reorganisaties. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor