Wij hebben bij moer onze moeder laten cremeren zij waren direct over de prijzen, vind wel een beetje raar verhaal van monuta dat ze een grijs gebied hebben? je kan toch eerlijk zijn. Bij Monuta waren we 4 x zoveel kwijt dan bij moer leg dat maar eens uit.
Wat een schandalige manier van interviewen. Mensen niet fatsoenlijk uit laten praten als de antwoorden je niet aan staan omdat het niet in je straatje passen. Dan nog een concurrent gebruiken om de medewerker van monuta af te maken. Ik kan me goed voorstellen dat geen enkele onderneming nog uitleg wil geven bij Kassa. Echt de meest onfatsoenlijke uitzending die ik gezien heb. Laten ze maar op zoek gaan naar een fatsoenlijke presentatrice die de consumentenbelangen objectiever kan behandelen. Je zou haast denken dat Kassa andere belangen heeft.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar het lijkt me toch van zelf sprekend als je een afscheidsdienst in de kerk wil dat de kosten dan voor de nabestaanden zijn en niet voor de Uitvaartonderneming. Hetzelfde ook voor de grafstenen
In september jl. is ons moeder overleden. Wij (mijn broer en ik) hebben een uitvaartonderneming in de arm genomen. Tijdens het intake gesprek, was de eerste vraag van hen: graag hebben wij de naam en polisnummer van de uitvaartverzekering !!!!!. Toen wij aangaven dat wij al contact hadden opgenomen, kregen wij een vertrokken gezicht van de uitvaarder voor ons. Toen wij vervolgens hun onderdelen / diensten gingen bespreken, konden zij ons GEEN prijzen / bedragen geven, die er voor stonden. We hebben het volgende afgesproken: wij leveren de tekst voor de prentjes, wij zorgen voor de opening van het bestaand familiegraaf, wij zorgen voor de heilige mis, wij zorgen voor de koffietafel. Wij wilden van hen voor de uitvaart een proforma factuur ontvangen met een complete financiele specificatie. Welnu, de proforma factuur hebben wij ontvangen, maar er zat GEEN financiele specificatie bij, maar wel was een bedrag voor een grafgraver opgevoerd, die zij de opdracht hadden gegeven, zonder ons weten en/of toestemming. Wij hebben de uitvaartonderneming erop gewezen, dat zij de opdrachtgever zijn en dat de graverskosten niet voor onze rekening komen. De uitvaartonderneming gaf toe dat het hun fout was en haalde de kosten van de factuur af. Maar enkele dagen later, kregen wij rechtstreeks de factuur voor het openen van het graf, van de graver zelf, met de opdrachtbon van de uitvaartondernemeing. Als dit al niet genoeg crimminele energie is, kregen wij vervolgens ook nog een factuur van de kerkgemeenschap. Wij hebben de graver en de kerk schriftelijk uitgelegd, dat wij niet de opdrachtgever(s) zijn. En hebben de uitvaartonderneming in gebreke gesteld. Vervolgens kregen wij van een incassobureau post, met de opvordering tot betaling, inclusief rente en de aankondiging tot gerechtelijke kosten van 500 tot 600 euro. Wij hebben het incassobureau verzocht de opdracht te stoppen, anders dienen wij een klacht in bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Maar of dit alles nog niet genoeg was, stond de uitvaartonderneming, gisteravond, zondagavond dus om ca. 18.45 bij mijn broer aan de deur met een door hen opgestelde verklaring, in het nadeel van ons beiden en of mijn broer deze even wilde ondertekenen. Mijn broer heeft de verklaring in ontvangst genomen, maar niet ondertekend. Dit is pure oplichting en afpersing onder toedoen van opvoerende dreigende druk door de uitvaartonderneming.
Kassa moet beter research doen. Dhr. Fipperson is met zijn onderneming al drie keer failliet gegaan,
NUL relevant m.b.t. dit onderwerp lijkt me, maar het zit u blijkbaar hoog....
Wat een slecht interview, de partij waarmee gesproken wordt krijgt geen gelegenheid haar standpunt toe te lichten, Kijk uw interview eens terug. Wat kan u gesprekken afkappen.
De presentatrice van KASSA heeft een bijzondere relatie met Jan Jaap Palma. Deze tweede uitzending over Uitvaartverzorging is wederom 1 grote commercial voor Uitvaart24. Hoe geloofwaardig is deze dame nog?
Of Brecht van Hulten het nu wel of niet goed deed vanavond, feit blijft dat de uitvaartbranche een keiharde business is waarin geld moet worden verdiend. Maar het gaat bijna altijd om erg kwetsbare mensen waarmee gewoon respectvol moet worden omgegaan. Een uitvaart kan maar 1 keer en het zou naar mijn mening niet zo mogen zijn dat de nabestaanden er een rotgevoel én ook nog eens een torenhoge rekening aan over houden. Lijkt me niet goed voor de rouwverwerking als je nog met de uitvaartonderneming in 'gevecht' moet om de rekening! Mijn eigen moeder is overleden en pasgeleden heb ik nog een blog geschreven over mijn ervaringen met een uitvaartmevrouw en het crematorium. http://www.caatkracht.nl/geen-kind-meer-zonder-moeder/
U zou de reactie de reactie van de Uitvaartonderneming even moeten lezen oordeelt u waarschijnlijk wel anders. De familie had geen geld om de uitvaart laten te verzorgen dus de kosten deden niet terzake en zijn waarschijnlijk op de gemeenschap verhaalt.Dus om de hele uitvaartbranche in een slecht daglicht te zetten is hoogst merkwaardig. Hetzelfde gebeurde met die gasmeters denk je nou echt dat die meters er nog zouden hangen als er maar een kleine kans op gevaar was. Daarbij gedroeg de presentatrice zich zeer onbehoorlijk tegen de 2 dames
Ben.Inderdaad ook een waardeloos interview. Als jullie op deze wijze doorgaan denk ik niet dat je nog deskundigen aan tafel zult krijgen. Mijn waardering voor de mevrouw van Monuta die niet of nauwelijks de ruimte kreeg de berichtgeving enigszins te nuanceren. Weerzinwekkend optreden van de presentatrice.
Hallo Mevrouw van Kassa Ga je eens geweldig schamen over je gedrag ten opzichten van de dames van de energie meter en Mountain. Ten eerste wil je alleen maar scoren voor je programma en gaf je ze niet de kans om hun verhaal te vertellen. En je had natuurlijk wel moeten vertellen dat het een politie melding was en de zoon al twee weken dood in huis lag. In dit geval was het duidelijk dat U zelf wilde scoren over de rug van die familie.
Mevrouw moest zeker ongesteld worden, of had een enorme suikershot genomen ;-)
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!