Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

KLM moet gedupeerden aswolk vergoeden

17-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
KLM-logo2_06.jpg
KLM moet de passagiers die werden gedupeerd door de aswolk uit IJsland afgelopen voorjaar, volledig compenseren voor de kosten van vertragingen, hotelovernachtingen en dergelijke.
De Europese Commissie heeft dat duidelijk gemaakt aan de KLM. ,,De KLM moet zich houden aan de EU-regels'', zei een commissiewoordvoerder dinsdag. ,,We gaan ervan uit dat de KLM voldoet aan haar verplichtingen'', aldus de woordvoerder. Hij wilde niet speculeren over wat er gebeurt als de KLM in gebreke blijft, maar zei wel dat de Europese Commissie de vinger aan de pols houdt.
Tot dusver heeft de luchtvaartmaatschappij, onderdeel van Air France-KLM, passagiers die strandden door de aswolk, slechts de kosten voor een dag en een nacht vergoed. KLM blijft die lijn volgen en beoordeelt iedere individuele claim naar redelijkheid. Een dag en een nacht compensatie vindt KLM redelijk, stelt de luchtvaartmaatschappij in een reactie.
,,KLM kent de regels'', aldus de luchtvaartmaatschappij. Maar KLM wijst erop dat die niet zijn bedoeld voor situaties van extreme overmacht, zoals de aswolk ,,Dat hebben ook de Europese Commissie en de raad van ministers in de afgelopen maanden herhaaldelijk formeel vastgesteld.'' Zij hebben ook een snelle herziening van die regels aangekondigd en komen later dit jaar met voorstellen, aldus KLM.,,In de tussentijd zal KLM iedere claim beoordelen op de individuele merites. Dat betekent een dag en een nacht compensatie.'' Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor