Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Klantenservice zorgverzekeraar is rommeltje'

13-12-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zorgkosten_10.jpg
Klantenservices van zorgverzekeraars maken er een rommeltje van als zij vragen van mensen moeten beantwoorden, vindt de Consumentenbond. Uit een onderzoek van de bond onder 15 zorgverzekeraars blijkt dat een derde van de klanten slechte of verkeerde informatie krijgt.
Mysterklanten ingezet
De vier verzekeraars die het vaakst het verkeerde antwoord gaven op vragen van mysteryklanten zijn Salland, ONVZ, FBTO en Univé, meldt de Consumentenbond. Die benadrukt ook dat geen van de 15 ondervraagde verzekeraars een voldoende scoort.
Er zijn steeds vijf vragen gesteld aan de verzekeraars, drie keer per telefoon en drie keer per mail. Soms kwam het voor dat één verzekeraar verschillende (foute) antwoorden gaf op dezelfde vraag. De kwaliteit van de e-mail- en telefoonantwoorden telden elk voor 45 procent mee, hoe snel er werd gereageerd vormde 10 procent van het oordeel.
Vragen
De vragen gingen over onder meer de vergoeding van de kosten van een verstelbaar bed, de berekening van het eigen risico na een scheiding, overstappen door een volwassen kind van de polis van de ouders naar een andere verzekeraar en het overnemen van een machtiging van een andere verzekeraar. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!