Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Klantengroei Ziggo houdt aan

16-10-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Ziggo_03.jpg
Kabelexploitant Ziggo heeft het aantal internetklanten in het derde kwartaal opnieuw zien toenemen tot net geen 2 miljoen. Vergeleken met de voorgaande periode is dat per saldo een toename met 20.000, ofwel 1 procent. Het aantal mensen met een alles-in-eenpakket bleef stabiel ten opzichte van het tweede kwartaal. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.
403 miljoen euro winst
Ziggo, dat naar verwachting binnenkort van de beurs verdwijnt en fuseert met branchegenoot UPC, behaalde een omzet van 403 miljoen euro. Dat is een toename met bijna 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst kelderde, met name als gevolg van een flink bedrag aan eenmalige afschrijvingen, van 82,8 miljoen euro naar 2,7 miljoen euro.
Tevreden over resultaten
De brutowinst (ebitda), gecorrigeerd voor eenmalige posten, kwam uit op 228 miljoen euro, tegen 220 miljoen euro een jaar eerder. Topman René Obermann toonde zich tevreden over de resultaten, die volgens hem behaald zijn in een aanhoudend competitieve markt. Het bedrijf houdt vast aan de verwachtingen die het eerder uitsprak voor heel 2014.
Geen mededelingen
In het persbericht deed Ziggo geen mededelingen over de personele gevolgen van de voorgenomen fusie met UPC. NRC Q meldde donderdag dat die 900 banen gaat kosten. ANP 

Meer over:

ziggo, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor