Klantengroei Ziggo houdt aan
16-10-2014
• leestijd 1 minuten
Kabelexploitant Ziggo heeft het aantal internetklanten in het derde kwartaal opnieuw zien toenemen tot net geen 2 miljoen. Vergeleken met de voorgaande periode is dat per saldo een toename met 20.000, ofwel 1 procent. Het aantal mensen met een alles-in-eenpakket bleef stabiel ten opzichte van het tweede kwartaal. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.
403 miljoen euro winst
Ziggo, dat naar verwachting binnenkort van de beurs verdwijnt en fuseert met branchegenoot UPC, behaalde een omzet van 403 miljoen euro. Dat is een toename met bijna 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst kelderde, met name als gevolg van een flink bedrag aan eenmalige afschrijvingen, van 82,8 miljoen euro naar 2,7 miljoen euro.
Tevreden over resultaten
De brutowinst (ebitda), gecorrigeerd voor eenmalige posten, kwam uit op 228 miljoen euro, tegen 220 miljoen euro een jaar eerder. Topman René Obermann toonde zich tevreden over de resultaten, die volgens hem behaald zijn in een aanhoudend competitieve markt. Het bedrijf houdt vast aan de verwachtingen die het eerder uitsprak voor heel 2014.
Geen mededelingen
In het persbericht deed Ziggo geen mededelingen over de personele gevolgen van de voorgenomen fusie met UPC. NRC Q meldde donderdag dat die 900 banen gaat kosten. ANP