Klanten Dailycom opgelet
21-01-2011
• leestijd 2 minuten
Vanaf 1 februari 2011 kunnen klanten van Dailycom niet meer gebruik maken van de diensten van deze service provider.
De OPTA heeft besloten om per 1 februari 2011 alle telefoonnummers van Dailycom in te trekken. Op 16 november 2010 is de service provider failliet verklaard.
Niet bellen, wel gebeld worden
Klanten van Dailycom kunnen vanaf 1 februari 2011 nog wel bellen met hun vaste lijn, maar moeten hiervoor wel extra handelingen verrichten. Uw telefoonlijn staat nog automatisch doorgeschakeld via Dailycom. Als u hier niks aan doet, kunt u nog wel gebeld worden, maar niet bellen. Als u wilt bellen, moet u kiezen voor een andere aanbieder van vaste telefonie. Dit kan via een carrier selectie of KPN.
Selectcode voor telefoonnummer
Om te bellen moet u voor elk gesprek de select-code van de carrier voor het gekozen telefoonnummer toetsen. Dan wordt de automatische selectie voor Dailycom genegeerd. U zult dit voor elk telefoongesprek moeten doen, totdat u een contract met een andere aanbieder heeft kunnen afsluiten. Door het faillisement is niet uw contract ontbonden, dus in veel gevallen zult u uw contract moeten uitzitten. Daarna kunt overstappen naar een andere aanbieder. Als u meer informatie over uw contract wilt, kunt u contact opnemen met de curator. Mevrouw mr. T.L.P. Nguyen van het kantoor Okkerse en Schop advocaten is de curator van Dailycom. U kunt haar bereiken via Postbus 155, 8200 AD Lelystad, telefoonnummer 0320-289888.
Beltegoed
Het is ook mogelijk dat u nog beltegoed heeft bij Dailycom. Dan is het aan te raden om dit tegoed op te bellen. Als u nog beltegoed heeft staan na 1 februari 2011, loopt u de kans dat u dit verliest. Als u uw geld terugwilt, kunt u dit aangeven bij de curator.
Bron: Consuwijzer