Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Klant vertrouwt webshop goede winkel'

22-09-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1284293.jpg
Een consument koopt eerder bij de webshop van een winkel die hij als betrouwbaar en goed beschouwt. Winkelketens die erin slagen de online activiteiten en de echte shop goed aan elkaar te verbinden, plukken daar de vruchten van.
Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Volgens de onderzoekers bezoeken klanten graag de webshop van een winkel die zij goed kennen en die zij prettig vinden. Ze kopen ook eerder online bij zo'n winkel en verwachten op internet de atmosfeer aan te treffen die zij van de tradionele zaak kennen.
De Amsterdamse onderzoekers halen ook de veronderstelling onderuit dat webshops echte winkels 'kannibaliseren' ofwel uit de markt prijzen. De traditionele winkels profiteren zelfs van een goede webshop, omdat consumenten een zogenoemde 1-op-1-relatie blijken te hebben met een winkel waar ze zich thuis voelen. Ze zoeken die zaak zowel op internet als op straat op.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor