Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Klant komt niet van contract CanalDigitaal af
02-04-2016
•
leestijd 2 minuten
•
106 keer bekeken
•
Steef en Marian Weijers hebben al jarenlang een schotelcontract bij CanalDigitaal. In het najaar van 2015 gaan ze verhuizen en in het nieuwe appartement mag geen schotel aan de gevel worden geplaatst. Hij probeert het schotelcontract op te zeggen, maar CanalDigitaal laat niks meer van zich horen.
Verhuizing
Steef kijkt al zestien jaar televisie via de schotel van CanalDigitaal. Als Steef en Marian gaan verhuizen van een vrijstaand huis naar een appartement, levert dit een probleem op met het schotelcontract van CanalDigitaal. Hij moet overstappen naar een aanbieder dat diensten levert via de kabel. Steef heeft een contract bij CanalDigitaal tot 2017, maar het schotelverbod is wat hem betreft een legitieme reden is om het contract op te zeggen. Daarom schrijft hij het bedrijf een brief.
Opzeggen is moeilijk
De eerste brief schrijft Steef in oktober. Vijf weken later krijgt hij een standaardreactie terug dat het contract tot 2017 loopt en tot die tijd moet wachten. Dit betekent dat hij langer dan een jaar moet betalen voor een product dat hij niet afneemt. Hier is Steef het niet mee eens en dus schrijft hij een aangetekende brief. CanalDigitaal geeft aan dat ze graag een officieel document van het schotelverbod willen zien. Nadat Steef ook dit bewijs opstuurt laat CanalDigitaal niets meer van zich horen. Ook op de brieven die erna volgen blijft het stil.
Oplossing
Inmiddels is het half februari als Steef geen contact meer krijgt met CanalDigitaal. Hij schakelt de Belbus in. Aangezien het hoofdkantoor in Luxemburg zit gaan wij naar het postadres in Hilversum. Hier wil niemand ons te woord staan. Een dag voordat de Belbus arriveert bij CanalDigitaal wil het bedrijf het probleem ineens oplossen. Toch gingen we langs om tekst en uitleg te halen. Ondanks dat CanalDigitaal ons niet te woord wil staan is Steef nu eindelijk van zijn abonnement af.
Belbus nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar belbus@vara.nl.