Klant kiest voor kiloknallers
11-03-2009
• leestijd 1 minuten
De consument let, door de economische crisis, steeds beter en meer op vleesaanbiedngen in supermarkten. Kiloknallers worden vaak in grote hoeveelheden ingekocht en ingevroren.
Dit zegt het onderzoek Power of Meat 2008 van het American Meat Institute en het Food Marketing Institute in de VS.
De consument kiest ook steeds vaker voor goedkoper vlees zoals hamburgers in plaats van steaks. De klant steekt sinds de economische crisis meer tijd in het vergelijken van vleesprijzen. 87 procent van de ondervraagden geeft aan meer aandacht te besteden aan het vergelijken van diverse prijzen.
Consumenten hebben in de supermarkt minder voorkeur voor merken, aldus het onderzoek. Het percentage klanten dat voor een bepaald merk koos, daalde vorig jaar van 37 procent naar 29 procent.
In de Verenigde Staten is vlees nog steeds het belangrijkste onderdeel van een maaltijd, maar dit daalde iets in 2008. Van de (gemiddeld) vijf maaltijden die wekelijks thuis werden gegeten werden er 3,9 met vlees samengesteld. In 2007 waren dat er 4,2.
Bron: Meatandmeal.nl