Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Klachten Top 5

28-04-2010
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
239 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Het is weer tijd voor de vierwekelijkse Klachten Top 5. Over welke bedrijven kreeg Kassa de laatste weken de meeste klachten?
Nummer 5: de Nederlandse Energie Maatschappij, ook bekend onder NL-energie.
De vorige twee maanden stonden ze ook al in de top 5. De meeste klachten gaan nog steeds over de agressieve en misleidende verkooptechniek van dit bedrijf. In de studio licht woordvoerder Richard Neve toe wat de Nederlandse Energie Maatschappij hieraan gaat doen. Hij geeft aan stappen te zullen ondernemen om telefonische misleiding voortaan te voorkomen. Onder andere door een strikter telefoonbeleid. Afgelopen maandag is een mediacampagne van start gegaan. Doordat er nu ook via televisie en print geworven zal worden, komt er minder druk op de telefonische verkoop.
Nummer 4: Tele2
De helft van de klachten gaat over de aansluiting van het pakket internet en vaste telefonie. Ook zijn er nog steeds onbekende storingen die niet goed of pas na veel telefoontjes verholpen worden. En natuurlijk veel klachten over de helpdesk. Tele2 betreurt dit en werkt hard aan verbetering. Voor langlopende klachten, bijvoorbeeld met storingen, kunnen klanten het beste een webformulier invullen.
Nummer 3: Ziggo
Klanten hebben nog steeds veel last van storingen. De problemen worden niet snel of niet goed verholpen. Maar het zwaartepunt van de klachten ligt WEER bij de klantenservice. Mensen klagen dat er geen antwoord komt als ze een mailtje sturen naar Ziggo. Er zijn nog steeds lange wachttijden bij de helpdesk. De woordvoerder van Ziggo reageert als volgt: “Om de bereikbaarheid van de callcenters te vergroten zijn alle middelen en mensen daar ingezet. Ziggo heeft hierdoor een grote achterstand opgelopen in de beantwoording van mail en brieven. Die achterstand moet eind januari weggewerkt zijn. Het duurt zeker tot april tot het aantal klachten op een acceptabel niveau zit.”
Nummer 2: KPN en dochterondernemingen
Wijzigingen blijven een probleem bij KPN. Dat geldt ook voor Telfort en HetNet. Opzeggen en toch nog rekeningen ontvangen, administratieve problemen bij verhuizing, overgaan van- of naar KPN: mensen klagen massaal over haperende dienstverlening, ook bij de helpdesk. KPN zegt dat ze op meerdere fronten hard werken aan de verbetering van de klantenservice. Ze betreuren dat er toch ontevreden klanten zijn.
Nummer 1: De Xbox 360 van Microsoft
Honderden klachten zijn binnengekomen over de krassen die de Xbox maakt op dvd’s naar aanleiding van de uitzending van Kassa op 10 januari 2009 . In een officiële reactie laat Microsoft weten: “Bij normaal gebruik, dat wil zeggen in stabiele toestand heeft Microsoft geen probleem kunnen ontdekken dat krassen veroorzaakt op discs. Slechts indien de spelcomputer wordt bewogen kunnen krassen ontstaan.” Klanten met klachten kunnen contact opnemen met Microsoft op de volgende nummers: 0800-0233894 OF 020-2036606. Via www.xbox.com/support kunt u contact opnemen met Microsoft.
Voor diegene die het vertrouwen in de klantenservice van Microsoft heeft verloren, nog één keer het adres van stichting Krasbox . Zij willen een rechtzaak beginnen tegen Microsoft. Als u het formulier invult, krijgt u automatisch een deelnameformulier om mee te doen. Deelname kost € 25,-.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor