Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Klachten over Transavia en Martinair

06-10-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vliegtuig2_03.jpg
De Consumentenbond heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gevraagd maatregelen te nemen tegen Martinair en Transavia omdat zij consumenten die langer dan drie uur vertraging hadden, weigeren te compenseren. De bond heeft hierover tientallen klachten ontvangen van passagiers, zo heeft zij woensdag laten weten.
De Consumentenbond wijst erop dat luchtvaartpassagiers die langer dan drie uur vertraging hebben, volgens een uitspraak van het Europees Hof in november recht hebben op compensatie. Sinds die uitspraak heeft de bond tientallen klachten ontvangen.
De Consumentenbond heeft beide luchtvaartmaatschappijen al eerder opgeroepen zich aan de compensatieregels te houden, aldus een woordvoerster. Maar dat heeft niet tot resultaat geleid. De bond hoopt dat de inspectie nu zal optreden. Aan de gedupeerde passagiers adviseert de bond naar de geschillencommissie luchtvaart te stappen.
Martinair wilde niet inhoudelijk reageren op de stap van de Consumentenbond. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor