Klachten over Transavia en Martinair
06-10-2010
• leestijd 1 minuten
De Consumentenbond heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gevraagd maatregelen te nemen tegen Martinair en Transavia omdat zij consumenten die langer dan drie uur vertraging hadden, weigeren te compenseren. De bond heeft hierover tientallen klachten ontvangen van passagiers, zo heeft zij woensdag laten weten.
De Consumentenbond wijst erop dat luchtvaartpassagiers die langer dan drie uur vertraging hebben, volgens een uitspraak van het Europees Hof in november recht hebben op compensatie. Sinds die uitspraak heeft de bond tientallen klachten ontvangen.
De Consumentenbond heeft beide luchtvaartmaatschappijen al eerder opgeroepen zich aan de compensatieregels te houden, aldus een woordvoerster. Maar dat heeft niet tot resultaat geleid. De bond hoopt dat de inspectie nu zal optreden. Aan de gedupeerde passagiers adviseert de bond naar de geschillencommissie luchtvaart te stappen.
Martinair wilde niet inhoudelijk reageren op de stap van de Consumentenbond.
ANP