Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Kassabon ontvangen via e-mail

11-06-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
432056.jpg
Supermarktketen Albert Heijn (AH) is in twee filialen gestart met een test waarbij klanten de kassabon kunnen ontvangen per e-mail. Volgens Distrifood, dat een geprek heeft gehad met een woordvoerder van AH, wordt de proef gedaan in één AH to go en één reguliere winkel in een wijk.
Het systeem werkt als volgt: de klant krijgt de mogelijkheid de bonuskaart aan het eigen e-mailadres te koppelen. Met dit systeem ontvangen klanten dan de gegevens over de gedane boodschappen thuis op de computer.
In dezelfde twee filialen gaat de supermarktketen ook geen overbodige kassabonnetjes meer uitprinten. De caissières vragen de klant of hij of zij een bon wil, Is dat niet het geval, dan wordt er ook niets uitgeprint. Nu gebeurt dat uitprinten vaak nog automatisch. Met deze maatregel hoopt AH veel papier te besparen.
Onlangs heeft Albert Heijn een andere test succesvol afgerond. In een XL-filiaal in Zaandam heeft het afgelopen jaar een proef uitgevoerd met de Allergie Check. Klanten konden in de winkel digitaal aangeven waarvoor zij allergisch zijn. Wanneer een product dan een stof bevat waarvoor de klant allergisch is, kreeg de klant een signaal via een display. Binnenkort wil Albert Heijn bekijken of de Allergie Check gebruikt gaat worden bij meerdere filialen.
Bron: Distrifood

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor