Kassabon ontvangen via e-mail
11-06-2009
• leestijd 1 minuten
Supermarktketen Albert Heijn (AH) is in twee filialen gestart met een test waarbij klanten de kassabon kunnen ontvangen per e-mail. Volgens Distrifood, dat een geprek heeft gehad met een woordvoerder van AH, wordt de proef gedaan in één AH to go en één reguliere winkel in een wijk.
Het systeem werkt als volgt: de klant krijgt de mogelijkheid de bonuskaart aan het eigen e-mailadres te koppelen. Met dit systeem ontvangen klanten dan de gegevens over de gedane boodschappen thuis op de computer.
In dezelfde twee filialen gaat de supermarktketen ook geen overbodige kassabonnetjes meer uitprinten. De caissières vragen de klant of hij of zij een bon wil, Is dat niet het geval, dan wordt er ook niets uitgeprint. Nu gebeurt dat uitprinten vaak nog automatisch. Met deze maatregel hoopt AH veel papier te besparen.
Onlangs heeft Albert Heijn een andere test succesvol afgerond. In een XL-filiaal in Zaandam heeft het afgelopen jaar een proef uitgevoerd met de Allergie Check. Klanten konden in de winkel digitaal aangeven waarvoor zij allergisch zijn. Wanneer een product dan een stof bevat waarvoor de klant allergisch is, kreeg de klant een signaal via een display. Binnenkort wil Albert Heijn bekijken of de Allergie Check gebruikt gaat worden bij meerdere filialen.
Bron: Distrifood