Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kassa Nieuws: 'Vistaprint blijft misleiden'

30-06-2016
leestijd 2 minuten
84 keer bekeken
600x275_vistaprint.jpg
Met een Fletcher-voucher kun je voor een tientje per persoon één nachtje logeren in een luxe hotel. Dinsdag begint bij Kruidvat - voor de vijfde keer - de verkoop van deze populaire hotelbonnen. Veel consumenten zijn teleurgesteld dat er niet altijd plek is in het weekend. De Consumentenautoriteit vindt dat Fletcher Hotels dit duidelijker moet opschrijven in de actievoorwaarden. Ook zijn ze verplicht om de bijkomende boekingskosten en toeristenbelasting (€5 per reservering) te vermelden. Vistaprint
Je hoeft maar een tijdschrift open te slaan of er zit een bon in van Vistaprint voor gratis visitekaartjes of een gratis spandoek. Gratis is helemaal niet gratis! De Reclame Code Commissie vindt dat Vistaprint misleidende reclame maakt. Consumenten moeten betalen voor de verzendkosten en voor het uploaden van foto's en logo's. Vistaprint belooft voortaan de bijkomende kosten te vermelden, maar deze week zijn ze het vergeten. "Sorry foute versie", schrijven ze in een reactie .
Prijzenslag
Koopjesjagers die diverse supermarkten afstruinen voor de beste aanbiedingen, geven vaak méér geld uit dan ze willen. Uit wetenschappelijk onderzoek van Mark Vroegrijk blijkt dat als je meer supermarkten bezoekt, je sneller verleid wordt om méér boodschappen te kopen als ze in de aanbieding zijn. Je bespaart dan wel op de afzonderlijke producten, maar uiteindelijk koop je meer dan dat de bedoeling is. Het is voor je portemonnee beter om naar één supermarkt te gaan. Vlucht gemist door treinvertraging
De trein rijdt niet verder vanwege een brandmelding in de Schipholtunnel. Je moet noodgedwongen een dure taxi nemen naar de luchthaven. Of nog erger: je mist je vlucht en moet een nieuw ticket kopen. Helaas kunnen gedupeerden treinreizigers deze extra kosten niet claimen, schrijven de Nederlandse Spoorwegen in een reactie . De NS vergoedt geen gevolgschade. Je kunt bij vertraging alleen (een deel) van je treinkaartje terugvragen.  Ineke van der Werf, de directeur van reizigersvereniging Rover roept gedupeerde treinreizigers op om toch hun beklag te doen bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer . Hopelijk komt er dan meer jurisprudentie om mensen die ruim op tijd van huis vertrokken zijn toch te compenseren. Hier leest u de volledige reactie van Rover.  
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor