Kassa Nieuws: Iglo wint Liegebeest Award
20-10-2012
• leestijd 2 minuten
Kassa niet meer welkom bij Dynafix
Drie weken geleden zat telefoonreparateur
Dynafix
in Kassa. Veel klanten kregen hun kapotte telefoon terug omdat Dynafix waterschade constateerde en dan vervalt de garantie. Een onafhankelijk reparatiebedrijf toonde in Kassa aan dat er helemaal geen waterschade was. Hierop nodigde de directeur ons uit om te komen controleren. Deze week liet de directeur van Dynafix weten dat wij niet meer welkom zijn. Da's ook mooi: eerst goede sier maken en daarna terugkrabbelen. Ook zonder uitnodiging blijven we Dynafix natuurlijk in de gaten houden.
Ticketloket laat klanten onnodig lang wachten
Dan nog een bedrijf dat niet doet wat het belooft: Kaartjesverkoopsite
Ticketloket
gaat gedupeerde klanten niet binnen één maand, maar binnen zes maanden, terugbetalen. Dat liet het bedrijf in een
persbericht
weten. Ticketloket verkocht concertkaartjes voor veel geld, maar kon die niet leveren. De Consumentenautoriteit sommeerde het bedrijf de problemen op te lossen en Ticketloket beloofde
Kassa
dat iedereen binnen een maand zijn geld terug krijgt. Niet dus. Klachten kunt u blijven melden bij de
Consumentenautoriteit
.
Iglo wint Liegebeest Award
Welke reclame of verpakking is het misleidendst? Wakker Dier reikt elk jaar de
Liegebeest Award
uit: de prijs voor verpakkingen waarop vrolijk huppelende dieren staan, terwijl er aan het plakje ham of de bitterbal geen blij dier te pas komt. Hanneke van Ormondt maakt de winnaar in Kassa bekend. De twijfelachtige eer gaat naar de Chicken Sticks van Iglo. Die verpakking voert namelijk het logo
'forever food' dat suggereert dat de kippen een goed leven hebben. De kippen van deze Iglo Chicken Sticks krijgen in hun korte leven twee keer een dagdosis antibiotica en leven maar zes weken.