Kassa Nieuws: Heineken bier duur betaald
08-09-2012
• leestijd 2 minuten
Grip op reclame
Welke bedrijven mogen je reclame sturen? Hoe kun je ongewenste reclameboodschappen via de telefoon, mail, post, sociale media of internet cookies stoppen? De
branchevereniging voor dialoogmarketing
heeft een gratis consumentenhandboek opgesteld: Grip op reclame. Hierin wordt stapsgewijs uitgelegd welke reclame mag en hoe consumenten afkomen van ongewenste reclame. U kunt
hier
de gratis publicatie vinden.
Ticketloket gestopt met kaartverkoop
Ticketloket
is onder druk van de Consumentenautoriteit gestopt met de verkoop van kaartjes. Kassa en Consuwijzer worden overspoeld met klachten, omdat veel mensen geen concertkaartjes kregen. De advocaat van Ticketloket zegt dat lopende bestellingen worden afgehandeld en mensen die geen kaartje ontvingen, alsnog hun geld terug krijgen. Kassa en Consuwijzer houden het in de gaten. Klachten kunt u blijven melden bij
Consuwijzer
.
Heineken bier duur betaald
Bierbrouwer Heineken draait consumenten een poot uit. In het Bierblad geeft Heineken horecaondernemers de tip om de tarieven voor drankjes en maaltijden op te schroeven. Dan lijkt de prijs voor pils goedkoper!
Gemeenten stellen nog steeds inkomensgrens voor Wmo
Een aantal gemeenten weigert hulpbehoevenden nog steeds een scootmobiel, deeltaxi, traplift of hulp in de huishouding, omdat ze een te hoog inkomen hebben. Dat mag niet van de rechter en staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten. Toch gebeurt het nog steeds, blijkt uit
onderzoek
van Stichting De Ombudsman.
Kassa besteedde op
28 januari 2012 en
4 februari 2012 uitgebreid aandacht aan gemeenten die onterecht een inkomensgrens stellen voor een zogenaamde Wmo-voorziening. Een half jaar na dato zijn er nog steeds gemeenten die mensen onterecht een voorziening weigeren. Veldhuijzen van Zanten, de staatssecretaris van Volksgezondheid, reageert
schriftelijk
op het rapport.