Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kamperen in eigen land populair

07-01-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
wintercamping_kamperen_02.jpeg
Nederlandse vakantiegangers zijn afgelopen jaar steeds vaker gaan kamperen in eigen land. Dit blijkt uit analyses van brancheorganisatie Recron op basis van het ContinuVakantieOnderzoek.
De stijging van het aantal binnenlandse vakanties in 2009 met een half miljoen is vooral toe te schrijven aan de kampeer- en bungalowvakanties. Samen nemen zij bijna 60 procent van deze toename voor hun rekening (300.000 vakanties).
De groei van het aantal kampeerders doet zich onder meer voor bij bedrijven die zich richten op 'familiegebonden gezelligheid en uitbundigheid'. Hierbij valt te denken aan campings met veel activiteiten op het terrein zelf. Maar ook bedrijven die zich toeleggen op een avontuurlijk verblijf en natuurbeleving zagen het aantal kampeerders flink toenemen, aldus de belangenbehartiger voor de recreatiebranche.
De Recron signaleert een groeiende behoefte bij consumenten ,,aan een unieke vakantiebeleving''. Steeds meer recreatiebedrijven spelen hier bewust op in met bijzondere verblijfsvoorzieningen, speciale arrangementen en aangepaste marketing. De branche verwacht dat deze trend zich in 2010 voortzet. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor