Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Kamp: compensatie bij grote telefoonstoring

22-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
onweersbui_01.jpg
Klanten die vanwege grote storingen langere tijd niet kunnen telefoneren, mobiel internetten, pingen of whatsappen weten nu vaak niet of en hoe ze hiervoor worden gecompenseerd. Minister Henk Kamp (Economische Zaken) wil dat telecombedrijven in hun algemene voorwaarden een compensatieregeling opnemen.
Vastleggen in de wet
Kamp heeft de Tweede Kamer laten weten dat hij dat gaat vastleggen in een wet die op z'n vroegst per 2014 ingaat. De wet geldt voor mobiele- en vaste telefoondiensten. ,,Op dit moment vindt compensatie incidenteel plaats en hebben niet alle aanbieders een compensatieregeling in hun algemene voorwaarden staan. Ik vind dat een transparante compensatieregeling voor alle aanbieders nodig is'', aldus Kamp.
De Consumentenbond pleitte na onder meer grote storingen bij BlackBerry en Vodafone al voor verplichte compensatie. De organisatie noemt het goed nieuws dat er nu iets geregeld gaat worden. ,,Het is belangrijk dat consumenten weten waar ze aan toe zijn en niet afhankelijk zijn van waar het bedrijf mee komt. Je ziet nu dat de compensatie volstrekt willekeurig is.''
Eigen regeling
Maar: ,,Het zou jammer zijn als alle bedrijven allemaal met een eigen regeling komen. Wij willen liefst een regeling die vergelijkbaar is met die op de energiemarkt. Daar zijn bedragen vastgesteld als een storing langer dan een aantal uren duurt.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor