Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'K3, stop met reclame maken ongezond eten'

12-01-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
snoep 930 x 520
Fanmail van de Alliantie Stop Kindermarketing voor de nieuwe bandleden van K3: stop kinderen te verleiden ongezond te eten.
Samenwerking
De coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen roepen de popgroep op om geen reclame meer te maken voor producten die slecht zijn voor kinderen, zoals chips, koek, ijs en snoep.
Nieuwjaarskaart
De Alliantie, waarvan onder meer de Consumentenbond, foodwatch, de gemeente Amsterdam en de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde deel uitmaken, heeft K3 een nieuwjaarskaart gestuurd met daarin het dringende verzoek. Medio vorig jaar was consumentenorganisatie foodwatch een e-mailactie begonnen tegen multimediabedrijf Studio 100, waar K3 ook onder valt, als protest tegen de ongezonde kindermarketing.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!