Jumbo opent nu aanval op Aldi en Lidl
25-06-2009
• leestijd 1 minuten
De afgelopen weken had supermarktketen Jumbo het vooral op concurrent Albert Heijn (AH) gemunt. Nu haalt Jumbo dezelfde strategie uit de kast om de strijd aan te gaan met discounters Aldi en Lidl.
Middels advertenties met prijsvergelijkingen in landelijke en regionale dagbladen werden lezers erop gewezen dat Jumbo bij veel producten flink goedkoper is dan AH.
In de dagbladen van donderdag valt verspreid over twee pagina's in chocoladeletters te lezen: 'Het bewijs is geleverd! Jumbo is zeker zo goedkoop als Lidl en Aldi!'
Hiermee slaat Jumbo een nieuwe weg in wat betreft het prijsoffensief.
Het eigen Jumbo Budget-merk wordt bij bijna 30 producten vergeleken met dezelfde producten van Aldi en Lidl. Jumbo biedt het product of voor dezelfde prijs, of zit daar iets onder.
Bron: Elsevier Retail