Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Jongeren bereid te betalen voor online info

17-02-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
onlinesurfing_02.jpg
Jongeren zijn eerder geneigd te betalen voor online informatie, films en andere content dan anderen. Mensen van 65 en ouder zijn het minst geneigd te betalen. Dat meldden Amerikaanse media woensdag op basis van een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Nielsen, dat meer dan 27.000 mensen in 52 landen ondervroeg.
Jongeren zouden niet gevoelig zijn voor een specifiek medium, want video is video of het nou op de tv of de pc te zien is, waarvoor toch al betaald wordt. Veel ouders zijn echter degenen die de kosten van kabeltelevisie of internetaansluitingen op zich nemen en jongeren hebben vaak weinig financiële verantwoordelijkheden. Mogelijk is dit dan weer de reden dat juist jongeren eerder geneigd zijn te betalen voor aanbod online, aldus Nielsen.
Van alle respondenten zei 85 procent niet te willen betalen voor wat eerder gratis was op internet. Wel zijn mensen eerder geneigd geld op tafel te leggen voor zaken waarvoor ze buiten internet al geld neertellen, zoals meeslepende films, muziek en games. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!