Je geld verdwijnt bij waskom.nl
03-05-2010
• leestijd 2 minuten
Gerhard Veringa uit Emmen bestelt eind 2007 een handgemaakte natuurstenen waskom bij webwinkel waskom.nl. Het hele bedrag, € 529, maakt Gerhard gelijk over. Maar de waskom wordt nooit bezorgd!
Gerhard probeert talloze keren contact te krijgen met de medewerker van waskom.nl. Maar op telefoontjes, e-mails en aangetekende brieven wordt niet gereageerd. Hij doet ook aangifte bij de politie, maar zelfs dit haalt niks uit. Hij krijgt gewoonweg géén antwoord.
Ten einde raad besluit Gerhard de Belbus in te schakelen, met daarin: Ank van Heeringen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Ank van Heeringen: "Je hebt het geld overgemaakt in november 2007, maar de goederen nooit ontvangen. Hierbij mag je spreken van wanprestatie. Je hebt gebeld, gemaild en zelfs twee aangetekende brieven geschreven. Je hebt alles gedaan om de waskom óf je geld te krijgen. Dat is niet gelukt."
Ook geeft Ank van Heeringen een tip over het aanbetalen van producten: "Betaal nooit meer aan dan de wettelijk verplichte 50%. Dan kom je ook niet voor dit soort situaties te staan." Op naar waskom.nl in Geldrop. De deur van het desbetreffende adres gaat open. We spreken de zus van de eigenaar van waskom.nl. Zij vertelt dat zij vaak boze klanten aan de deur krijgt.
Maar de eigenaar (haar broer) woont helemaal niet op dit adres en zit al meer dan een jaar in Turkije. Ook zij is boos. Ze belooft ervoor te zorgen dat Gerhard binnen vier maanden de € 529 euro terugkrijgt. Ank van Heeringen: "En daar gaan we voorlopig vanuit!"
Deze Belbus is in januari 2009 uitgezonden. Direct na de uitzending heeft Gerhard het bedrag teruggestort gekregen. En dat geld heeft hij geïnvesteerd in de slaapkamer van zijn jongste zoon Harmen, die ontzettend blij is met zijn nieuwe optrekje!