Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

iPod beschadigd na inleveren bij Mediamarkt

06-12-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Kelly Sturm is 16 jaar, afgelopen april doet ze een grote aankoop. Kelly koopt een iPod voor € 109,- bij de Mediamarkt. Maar al na twee maanden kan ze ‘m niet meer gebruiken.
In eerste instantie besluit Kelly niet naar de Mediamarkt, maar naar de Apple-winkel te gaan. De Apple-specialisten bekijken de Ipod, maar komen er niet achter wat het probleem is. Ze geven Kelly het advies de muziekspeler te resetten. Als dat niet helpt, gaat Kelly met haar iPod terug naar de Mediamarkt.
Die stuurt de Ipod vervolgens naar het Apple Repair Centre. En na twee weken krijgt Kelly een brief dat haar iPod gerepareerd kan worden voor € 190. Let wel de iPod kostte € 109,-! Als Kelly vervolgens naar de Mediamarkt gaat, krijgt ze haar iPod weer te zien.
Ze is hoogst verbaasd. Ze krijgt een Ipod te zien die vol diepe krassen zit en waarvan de hoekjes helemaal beschadigd zijn. De Ipod die Kelly inleverde bij de Mediamarkt had alleen wat lichte gebruikerskrasjes. Zo staat het ook op het innameformulier. Kelly besluit het er niet bij te laten zitten. Ze vraagt een oplossing en dan belooft de Mediamarkt een coulanceregeling. Maar op coulance zit Kelly natuurlijk niet te wachten. Na een paar weken komt het definitieve antwoord: Kelly kan haar Ipod laten repareren voor € 190,-.  
Advocaat Olaf van der Vlies van Van Batenburg & Van der Vlies Advocaten legt aan Kelly uit dat als een product in de eerste zes maanden na aankoop kapot gaat, de bewijslast bij de winkel ligt. Oftewel de Mediamarkt moet bewijzen dat Kelly haar iPod kapot heeft gemaakt. Volgens Olaf van der Vlies is daar in dit geval geen sprake van en heeft Kelly recht op gratis reparatie, een nieuwe iPod of haar geld terug.
De filiaalmanager van de Mediamarkt in Almere geeft aan niet te begrijpen wat er fout is gegaan en besluit Kelly daarom een nieuwe Ipod te geven. Ook biedt hij zijn excuses aan voor hoe het gelopen is.
Heeft u ook een klacht over een winkel, bedrijf of instantie? Zet ‘m op papier en stuur ‘m naar Postbus 3000, 1200 CZ Hilversum. Of mail naar belbus@vara.nl.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor