ING raakt spaargeld kwijt van zevenjarige Jenna
• 13-09-2014
• leestijd 2 minuten
Ook kinderen kunnen gebruik maken van de Belbus. Deze week helpen we de zevenjarige Jenna uit Den Haag. Ze heeft het aan de stok gekregen met ING.
Wat is er aan de hand?
Jenna bracht haar spaargeld naar ING. De bank kan een deel van het spaargeld door een storing niet tellen. De bank weigert vervolgens het niet getelde deel op haar rekening te storten. Het gaat om maar liefst €143, geld dat van Jenna is, maar is 'verdwenen'.
Spaargeld
Jenna had in haar jonge bestaan €268 gespaard. Daarvoor hadden haar ouders een kinderrekening geopend bij ING. Met haar spaargeld onder de arm ging ze naar de bank en liet alle papiergeld en muntjes tellen. De telmachine kreeg een storing op het moment dat Jenna's munt- en papiergeld de bak in ging. Jenna en haar moeder verlieten de bank zonder te weten hoeveel geld er op haar rekening was gestort.
Frustratie
Ondanks dat de moeder van Jenna meerdere malen belt en bij de bank langsgaat, wordt het probleem niet opgelost. De bank doet de zaak af met de mededeling, dat haar moeder maar moet bewijzen hoeveel er in de spaarpot van Jenna zat. Teleurgesteld en boos neemt Jenna's moeder contact op met de Belbus.
Geldles
Moeder Jaime vindt het belangrijk om Jenna te leren met geld om te gaan, dat het goed is om te sparen, hoe ze geld moet tellen en dat haar geld veilig is bij de bank. Ze verwacht dat een bank als ING daar begrip voor zou hebben en juist nu het om de eerste storting een kind's spaargeld gaat, snel actie zou ondernemen.
Oplossing
Door de Belbus heeft Jenna toch het hele bedrag teruggekregen. De bank heeft haar excuus aangeboden en Jenna kreeg nog twee cadeautjes mee naar huis. Met een volle spaarpot reden ze terug naar huis.
Help!
Heb je ook een consumentenprobleem en kom je er niet uit? Mail dan naar
belbus@vara.nl of schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Wie weet staat de Belbus volgende week bij jou voor de deur.