Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Illy roept koffiebonen terug

05-03-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
329 keer bekeken
  •  
blik illy terugroepactie 930x520
Koffiemaker illy roept na onderzoek de blikken 250 gram GRANI BEANS GRAINS medium roast en dark roast illy koffie terug. Vastgesteld is dat een beperkt aantal blikken een ventiel mist op de bodem. Deze zorgt normaliter voor het afvoeren van het koolzuurgas dat op natuurlijke wijze wordt geproduceerd door de bonen. Zonder dit ventiel blijft het koolzuurgas in het blik zitten en kan het problemen veroorzaken bij het openen van het blik. Let op: dit bericht betreft enkel illy koffiebonen met bovengenoemd kenmerk. Blikken gemalen koffie bevatten nooit een ventiel.

'Best before' data

Om elk mogelijk risico voor de consument uit te sluiten is besloten de verkeerd geproduceerde blikken terug te halen. Deze blikken zijn afkomstig uit de batch met de volgende ‘best before’ data: 23.10.2019 (250 gr illy coffee medium roast grani-beans-grains blikken) en 16.11.2019 (250gr illy coffee dark roast grani-beans-grains blikken). Deze informatie vind je op de onderzijde van het blik. Deze producten zijn voornamelijk in supermarkten verkocht en gespecialiseerde retailers zoals kookwinkels, grootwarenhuizen, electronica zaken en een klein gedeelte is aan horeca geleverd.

Contact

Bij twijfel of voor eventuele vragen kunnen consumenten contact opnemen met het illy support team door gratis te bellen met 0800 – 2354559 (tijdens kantooruren). Bron: NVWA/illy

Meer over:

koffiebonen, illy
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor