Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Honderden energieklachten bij Consumentenbond

16-08-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
energie-huis_07.jpg
De Consumentenbond heeft in korte tijd honderden klachten gekregen van klanten van de Nederlandse Energiemaatschappij (NLE). Ze zijn boos omdat de uiterste datum om de maandrekening te betalen in september verandert. Daardoor moeten klanten van NLE twee maandrekeningen (van augustus en september) nagenoeg tegelijk betalen.
De Nederlandse Energiemaatschappij zegt veel te maken te hebben met wanbetalers en besloot daarom klanten voortaan aan het begin in plaats van het einde van de maand te laten betalen. De eenmalige 'dubbele' energierekening is wat de Consumentenbond betreft klantonvriendelijk. De bond roept NLE op af te zien van de maatregel en zegt dat er genoeg andere manier zijn om wanbetalers aan te pakken.
NLE zegt in een reactie mensen de mogelijkheid te bieden in termijnen te betalen of om kosteloos op te zeggen. Volgens de Consumentenbond informeert de energiemaatschappij de klanten onvolledig. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor