Honderden energieklachten bij Consumentenbond
16-08-2015
• leestijd 1 minuten
De Consumentenbond heeft in korte tijd honderden klachten gekregen van klanten van de Nederlandse Energiemaatschappij (NLE). Ze zijn boos omdat de uiterste datum om de maandrekening te betalen in september verandert. Daardoor moeten klanten van NLE twee maandrekeningen (van augustus en september) nagenoeg tegelijk betalen.
De Nederlandse Energiemaatschappij zegt veel te maken te hebben met wanbetalers en besloot daarom klanten voortaan aan het begin in plaats van het einde van de maand te laten betalen. De eenmalige 'dubbele' energierekening is wat de Consumentenbond betreft klantonvriendelijk. De bond roept NLE op af te zien van de maatregel en zegt dat er genoeg andere manier zijn om wanbetalers aan te pakken.
NLE zegt in een reactie mensen de mogelijkheid te bieden in termijnen te betalen of om kosteloos op te zeggen. Volgens de Consumentenbond informeert de energiemaatschappij de klanten onvolledig. ANP