Hondenbed blijkt te klein
25-04-2009
• leestijd 1 minuten
Wilma Zomerveld ging een paar maanden geleden op zoek naar een bed voor haar hond Kayla. Ja, u leest het goed: een bed! Kayla ligt namelijk het liefst wat hoger. Wilma bestelt bij webwinkel
www.knappehond.nl
een hondensofa, genaamd Bali, voor € 79,99.
Maar als ze de sofa thuis krijgt, en uitpakt, blijkt hij veel kleiner dan verwacht. Wilma belt direct met de webwinkel en als blijkt dat ze geen grotere exemplaren hebben, stelt ze voor deze in de originele verpakking retour te sturen. Maar de winkel weigert. "Metalen hondensofa's nemen we niet retour", luidt de boodschap.
En ook geld terug blijkt geen optie. Wilma laat het er niet bij zitten, en zoekt via website
consuwijzer.nl
uit wat haar rechten zijn. Ze stuit op de "Wet Kopen op Afstand". Vervolgens stuurt ze de sofa terug en schrijft een aangetekende brief waarin ze stelt dat ze in haar recht staat. En haar geld terug wil.
Maar sindsdien hoort ze helemaal niks meer. Mailtjes, telefoontjes, brieven, nergens wordt op gereageerd. En daarom komt de Belbus in actie, met daarin deze week Jeanine Janssen van stichting De Ombudsman. Samen met Jeanine gaat Wilma naar webwinkel knappehond.nl in Ridderkerk. Daar blijkt al snel waarom Wilma niks gehoord heeft. Bij de eigenaresse thuis heeft een woningbrand gewoed. Wilma krijgt haar geld terug, met excuses erbij!
Heeft u de Belbus nodig, dan kunt u schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, of u stuurt een mailtje naar
belbus@vara.nl