Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Helft Nederlanders stoort zich aan laksheid bezoekers in horeca

05-08-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bar cafe restaurant terras horeca koffie thee ijsje 1127
Meer dan de helft van de Nederlandse horecabezoekers stoort zich aan de onverschilligheid van andere gasten ten opzichte van de coronamaatregelen. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Acties.nl onder ruim 1000 Nederlanders. 
Vooral jongeren (60 procent) en ouderen (66 procent) storen zich aan de - in hun ogen - losse houding van andere horecabezoekers. Net iets meer dan de helft van de dertigers stoort zich aan het lakse gedrag van anderen. 

Verplichte timeslots

Een andere bron van ergernis is de verplichte timeslot waar je je als horecabezoeker aan moet houden. Zeker de helft van de respondenten geeft aan minder ven zijn eten en/of drinken te genieten vanwege de timeslots. In combinatie met de andere coronamaatregelen leidt dit er volgens een derde van de ondervraagden toe dat de prijs-kwaliteitsverhouding in de horeca momenteel ondermaats is. Vooral Limburgers zijn hier kritisch over, Utrechters het minst.
Volgens 70 procent van de respondenten is de horeca vanwege de coronamaatregelen er niet leuker op geworden. Twee derde van hen spreekt met bezoek daarom liever thuis af dan in een café of restaurant.
Bron: Acties.nl  
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!