Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Helaas geen Dutch Interactive Award voor Kassa

17-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kassa_panel_01.jpg
Donderdagavond werden de Duch Interactive Awards uitgereikt in het Krasnapolsky hotel in Amsterdam. Het Rijksmuseum en KLM zijn wel in de prijzen gevallen. Na alle lof voor de verbouwing is het Rijksmuseum donderdagavond een nieuwe eer ten deel gevallen. Het Rijks is 'Company of the Year' geworden bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards, omdat het museum ,,baanbrekend is op online gebied".
Rijksstudio
De jury heeft dat vrijdag laten weten. Ze is vooral onder de indruk van de Rijksstudio op de website van het museum. Daarmee kun je 125.000 werken uit de collectie printen, downloaden, laten afdrukken op canvas en zo zijn er nog veel meer toepassingen.
,,Een prachtig voorbeeld van succesvolle inzet van innovatieve online oplossingen", concludeert de jury. ,,De site lijkt ervoor te zorgen dat mensen die normaal niet zo snel naar een museum gaan, nu wel graag willen.''
De prijs
De Dutch Interactive Awards werden voor de vierde keer uitgereikt. Ze zijn bedoeld voor ,,de crème de la crème van de Nederlandse interactieve branche", meldt de site van mede-organisator Emerce.
De KLM-service Meet & Seat, won de prijs in de categorie 'Tools and applications'. Dit was ook de categorie waar Kassa voor was genomineerd. De KLM-service Meet & Seat is een service waarbij passagiers via LinkedIn of Facebook profielen van medereizigers kunnen bekijken. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!