Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Heineken introduceert 'Slimcan'

11-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3628540.jpg
Heineken introduceert deze week de Heineken Slimcan. Het blikje heeft een inhoud van 25cl en is bedoeld voor de consument die behoefte heeft aan een kleinere verpakking.
Heineken hoopt met het kleine formaat en het 'coole' design extra aantrekkingskracht te hebben op light users en op de vrouwelijke doelgroep. Het traditionele blikje had een inhoud van 33cl of 50cl.
Volgens Annelotte Palthe, Brand Manager Heineken, is 25cl ook de standaard hoeveelheid die in de horeca geserveerd wordt.
Het nieuwe blikje wordt verkocht in 6-packverpakking en zal 4,39 euro gaan kosten. Per blikje betaald de consument 0,74 euro.
Voor vliegreizigers is het nieuwe kleinere formaat van de Slimcan wellicht niet nieuw. Het kleine formaat wordt door een aantal vliegmaatschappijen in de lucht geserveerd. Het design van de Heineken Slimcan is echter volledig vernieuwd en wijkt sterk af van de traditionele, vertrouwde Heineken-blikjes.
Eerder introduceerde Heineken al een aantal nieuwe verpakkingen, namelijk de Heineken Coolcan (2005) en de Twister (2006). De Twister is het monoflesje van 25cl met een draaidop.
Bron: Distrifood.nl

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor