Heineken introduceert 'Slimcan'
11-03-2009
• leestijd 1 minuten
Heineken introduceert deze week de Heineken Slimcan. Het blikje heeft een inhoud van 25cl en is bedoeld voor de consument die behoefte heeft aan een kleinere verpakking.
Heineken hoopt met het kleine formaat en het 'coole' design extra aantrekkingskracht te hebben op light users en op de vrouwelijke doelgroep. Het traditionele blikje had een inhoud van 33cl of 50cl.
Volgens Annelotte Palthe, Brand Manager Heineken, is 25cl ook de standaard hoeveelheid die in de horeca geserveerd wordt.
Het nieuwe blikje wordt verkocht in 6-packverpakking en zal 4,39 euro gaan kosten. Per blikje betaald de consument 0,74 euro.
Voor vliegreizigers is het nieuwe kleinere formaat van de Slimcan wellicht niet nieuw. Het kleine formaat wordt door een aantal vliegmaatschappijen in de lucht geserveerd. Het design van de Heineken Slimcan is echter volledig vernieuwd en wijkt sterk af van de traditionele, vertrouwde Heineken-blikjes.
Eerder introduceerde Heineken al een aantal nieuwe verpakkingen, namelijk de Heineken Coolcan (2005) en de Twister (2006). De Twister is het monoflesje van 25cl met een draaidop.
Bron: Distrifood.nl