Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Heineken gericht op niet-bierdrinkers

12-05-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
De zomer is in aantocht. De afgelopen jaren werd dat vooral gevierd met rosé en prosecco. Inmiddels is er een nieuwe kaper op de kust. Sinds een paar maanden staat er ook de drank cider in het schap van de supermarkt. Heineken heeft twee varianten: het zoetere Jillz en het drogere Strongbow Gold.
Heineken wil hiermee de 6 miljoen mensen bereiken die geen bier drinken. Cider is een alcoholische drank die 'makkelijk' wegdrinkt en voornamelijk Jillz richt zich op jongeren. Radio Kassa praat vandaag met Esther van den Wildenburg van STAP (Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid) over deze 'nieuwe markt' van Heineken.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor