Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Gratis sms'jes in ruil voor reclame

06-05-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
mobiel_09.jpg
Een nieuwe telecomaanbieder gaat proberen om adverteerders aan het mobieltje te binden. Het gaat om Blyk, dat in Engeland al jongeren gratis laat sms'en in ruil voor op maat gesneden advertenties.
Blyk is sinds woensdag officieel aanwezig op de al overvolle Nederlandse markt van telecomaanbieders. Oorspronkelijk was de introductie vorig jaar voorzien, maar toen had het bedrijf nog plannen om alle activiteiten grotendeels zelf uit te voeren. Blyk werkt nu samen met Vodafone. Adverteren op de mobiele telefoon staat nog in de kinderschoenen. Blyk denkt bedrijven over de streep te kunnen trekken door zich te richten op een specifieke doelgroep, jongeren van 16 tot 29 jaar, van wie de interesses duidelijk zijn. De jongeren krijgen alleen een sim-kaart. Ze moeten zelf beschikken over een telefoon die ook mms-berichten kan ontvangen. Blyk mikt in het eerste jaar op 50.000 klanten. Inmiddels hebben zo'n twintig adverteerders beloofd om mee te doen, waaronder het gamesbedrijf Electronic Arts, fastfoodketen McDonald's en filmstudio Universal Pictures. Klanten van het telecombedrijf krijgen maandelijks duizend gratis sms'jes, maar moeten daarvoor wel accepteren dat zij elke dag een sms of mms ontvangen met een reclameboodschap. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor