Gezond Klavertje wordt een Vinkje
14-11-2011
• leestijd 1 minuten
Het Ik Kies Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn worden omgevormd tot een nieuw, gezamenlijk logo op verpakkingen in de schappen van de supermarkt: het Vinkje. Dat meldt de Stichting Ik Kies Bewust zondag.
Vinkje
Het Vinkje - niet de vogel maar een aangevinkt rondje - zal uiteindelijk op 6600 verpakkingen in de supermarkt staan. Ook de catering zal het logo voeren, in bedrijfsrestaurants en op NS-stations.
Gezondere variant
Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van hoeveelheden zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het logo staat voor de gezondere variant binnen bepaalde groep levensmiddelen.
Geleidelijk ingevoerd
Het Vinkje wordt geleidelijk ingevoerd. De verwachting is dat in maart volgend jaar alle verpakkingen zijn aangepast.
Groen en blauw
Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien: een groen Vinkje voor een gezondere binnen een groep basisproducten als brood en melk, een blauw vinkje voor een bewuste keuze binnen andere groepen, zoals soepen en sauzen.
ANP