Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gemeente ontvangt ergernissen via iPhone

26-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
iphone-hand_05.jpg
Nederlanders kunnen vanaf dinsdag hun ergernissen over straatvuil, graffiti of een losse stoeptegel via een speciale applicatie op hun iPhone melden aan hun gemeente. Gebruikers kunnen een foto maken en satellietgegevens over de exacte locatie meesturen, zodat de gemeente actie kan ondernemen, kondigden de initiatiefnemers maandag aan. De gemeente Eindhoven is de eerste gemeente die klagers bovendien via een speciaal systeem ook laat weten hoe het probleem is afgehandeld.
De applicatie is vanaf dinsdag gratis te downloaden op de iPhone. Op korte termijn volgen programmaatjes voor andere geavanceerde telefoontoestellen, vertelde directeur Jens Steensma van ontwikkelaar Yucat maandag.
De Eindhovense wethouder Mary Fiers is blij met de primeur voor Nederland: ,,Het scheelt ons veel administratie maar het belangrijkste is dat we de afhandeling makkelijk kunnen terugkoppelen aan de tipgever.''
Eindhoven gaat het systeem een jaar uitproberen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor