Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Geloofwaardigheid keurmerk onder druk'

07-01-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
keurmerken-930x520
Consumenten verliezen steeds meer het vertrouwen in keurmerken. Dat komt omdat er heel veel zijn en door de onduidelijkheid waar de keurmerken voor staan. Hierdoor staat de geloofwaardigheid van alle keurmerken onder druk, zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) .
Wildgroei
De ACM vindt dat organisaties en bedrijven een einde moeten maken aan de wildgroei. "De keurmerken moeten hun oorspronkelijke functie terugkrijgen, zo kunnen bedrijven zich onderscheiden en krijgen consumenten een betrouwbaar hulpmiddel om een geïnformeerde keuze te maken.''
Betrouwbaarheid
Uit het ACM-onderzoek blijkt dat consumenten ervan uit moeten kunnen gaan dat een keurmerk betrouwbaar is, duidelijke informatie geeft en onafhankelijk wordt gecontroleerd. "Maar dat staat haaks op wat consumenten van de huidige keurmerken vinden'', zegt de ACM.
ANP

Meer over:

keurmerk
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!