Geen computer maar wel een internetrekening?
07-06-2010
• leestijd 2 minuten
De 77-jarige mevrouw Hagendoorn heeft nog nooit een rondje gesurft op internet. Ze heeft zelfs geen pc in huis. Maar toch krijgt ze al sinds 2002 internetrekeningen van Euronet in de brievenbus van het adres waar ze al 40 jaar woont.
Mevrouw Hagendoorn hangt al snel aan de lijn met Euronet, maar komt niet verder dan de boodschap dat ze maar een brief moet schrijven. Mevrouw Hagendoorn stuurt de brief netjes op, maar krijgt nooit een reactie terug. Ze besluit dan maar om zelf ook niet meer te reageren en gooit de daarop volgende zes jaar de post van Euronet direct bij het oud papier.
Maar dan krijgt ze in februari 2008 opeens een incassobrief namens Euronet waarin staat dat ze het bedrag van maar liefst 688 euro moet voldoen. Mevrouw Hagendoorn belt maar weer eens met Euronet, maar krijgt te horen dat ze gewoon moet betalen. Betalen voor een dienst waar ze nooit om gevraagd en nooit gebruik van gemaak heeft...
Kassa belt daarom maar eens met Euronet en krijgt in eerste instantie te horen dat men van mevrouw Hagendoorn daadwerkelijk een aanvraagformulier heeft. Ze blijven erbij dat ze moet betalen, want ze zou het formulier hebben ingevuld toen ze in 1996 werkzaam was bij Telekabel! Mevrouw Hagendoorn weet echter nergens van af en heeft in 1996 zeer zeker niet voor het bedrijf Telekabel gewerkt. Nog maar een keer bellen met Euronet dus...
Als Kassa voor de tweede keer belt, weet Euronet opeens te vertellen dat het toch om een vergissing gaat. In 1996 heeft ene mevrouw Hagendoorn een abonnement bij Euronet aangevraagd. Op gegeven moment is deze mevrouw verhuisd en is er nooit een adreswijziging doorgegeven. Om toch te achterhalen waar deze mevrouw Hagendoorn gebleven was, informeerde Euronet bij de nieuwe bewoners van het adres. Zij wisten echter niet het nieuwe adres van mevrouw Hagendoorn, maar wel dat ze nu in Dieren zou moeten wonen. Euronet heeft daarop de rekeningen maar geadresseerd aan de eerste mevrouw Hagendoorn die ze konden vinden in Dieren. En dat was nou net toevallig de verkeerde...
Euronet betreurt het nu dat mevrouw Hagendoorn zes jaar lang last heeft gehad van hun ‘foutje’. Daarom krijgt mevrouw excuses aangeboden en een grote bos bloemen cadeau.