Kassa

Fusie Ziggo en UPC heeft klanten gekost

08-05-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Ziggo_06.jpg
De fusie van kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft in het bedrijf in eerste instantie 47.000 klanten gekost. Met name in het voormalige servicegebied van Ziggo liep het aantal abonnementen terug. Dat maakte Ziggo, zoals het fusiebedrijf nu heet, vrijdag bekend.
Aanhoudende concurrentie
Volgens topman Baptiest Coopmans is de daling het resultaat van de aanhoudende concurrentie in combinatie met een lagere verkoop en een hoger aantal opzeggingen als gevolg van de fusie. Nu deze is afgerond verwacht het bedrijf met nieuwe bundels meer klanten aan zich te binden.
Cijfers
Ziggo had aan het eind van het eerste kwartaal 4,2 miljoen televisieklanten, 3,1 miljoen internetabonnees en 2,6 miljoen gebruikers van vaste telefonie. Daarnaast levert Ziggo aan 158.000 abonnees mobiele telefoniediensten.
Ziggo is een dochteronderneming van Liberty Global, ’s werelds grootste kabelbedrijf dat in veertien landen actief is. ANP

Meer over:

upc, ziggo, diginieuws
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!