Kassa

Foodwatch: "Richt reclame energiedrankje Red Bull niet op jongeren en sport"

23-03-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Energiedrankje 930x520
Voedselwaakhond foodwatch kan niet langer aanzien hoe er met name via autocoureur Max Verstappen (20) reclame wordt gemaakt voor het energiedrankje Red Bull. De organisatie doet nu, aan de vooravond van het Formule 1-seizoen, een oproep aan de producent van het spul om geen link meer te leggen met jongeren en sport.

Hartritmestoornissen door energiedrank

,,In 2014 waarschuwde een groep wetenschappers verbonden aan de Wereldgezondheidsorganisatie al voor de agressieve marketing van producenten van energiedranken gericht op jongeren en sport. Ze riep overheden op in te grijpen" herinnert foodwatch zich. ,,Kinderartsen zien op de eerste hulp de gevolgen van een hoge consumptie: van slaapproblemen en hartritmestoornissen tot zelfs nierfalen. Begin dit jaar bepleitten zij een verbod op energiedranken onder de 16 jaar", aldus foodwatch verder.
Juist tijdens het sporten is een energiedrankje linke soep, zegt foodwatch. ANP
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (2)

ohagenaar
ohagenaar23 mrt. 2018 - 13:54

Helemaal mee eens, maar zolang het legaal is heet het gewoon commercie. Het heet slechts drugsdeal in duistere zaken.

hanska
hanska23 mrt. 2018 - 13:18

Maar het verdient flink wat geld, dus mag het, zoals dat geldt voor een hoop dingen.  Wij leven in een wonderlijke wereld, helaas.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!