Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Festivalorganisatie vertrokken: hoe krijg je je geld terug?

08-03-2014
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
76 keer bekeken
  •  
195x90_concert.jpg
Nine O'Clock festival is, of beter gezegd, was, een groots opgezet dancefeest in Hulst. Eindelijk zou er eens iets te doen zijn in het Zeeuws-Vlaamse stadje. Grote namen als Lasgo en The Opposites stonden op het programma. De organisatie verkocht zo'n 500 kaartjes, tot deze het festival plots afblaast. Na ruim twee jaar heeft vrijwel niemand een cent terug gezien.
Wat is er gebeurd?
Ruim twee jaar geleden zou er in Hulst een dancefestival worden georganiseerd. Er werd flink voor gepromoot door de organisatie en aangezien er niet heel vaak grote dingen te doen zijn in Hulst hadden velen meteen een kaartje gekocht. Een kaartje kostte €35,85 per stuk of €75 voor een VIP-kaart.
Problemen met de vergunning
De organisatie bleef problemen houden met het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Er komt een heleboel bij zo'n festival kijken, denk hierbij aan parkeerplaatsen, nooduitgangen, toegang voor brandweer/ambulance etc. De organisatie bleek hierop niet bedacht te zijn en ook de kaartverkoop bleek minder goed te lopen dan ze zelf eerder melden. Er was volgens de organisatie geen andere mogelijkheid dan het festval af te blazen.
Gedupeerden
Tickethouders hoorden al snel dat het festival niet door ging. Consumenten hadden al wel een hoop geld uitgegeven aan tickets. Hoe men het geld terug kon krijgen was onduidelijk. Via de website van het festival was een restitutieformulier te downloaden waarop de adresgegevens en het aantal tickets ingevoerd kon worden. Na herhaaldelijk deze formulieren invullen en vele mailwisselingen later bleek dit terugstorten van het geld niet te gebeuren.
Facebookgroep
Gedupeerden verenigden zichzelf in de Facebookgroep 'Ik wil mijn geld terug van Nine O'Clock'. De initiatiefnemer van deze pagina wil op deze manier inventariseren hoeveel mensen nog geld terug moeten krijgen van de organisatie. Dit blijken zo'n 200 mensen te zijn, met een totaal van 500 kaartjes. Ook de Facebookgroep heeft geen effect op de betalingen en deze blijven ook nu nog steeds uit.
Oplossing
Na twee jaar radiostilte vanuit de organisatie, heeft Kassa toch weer contact gekregen met één van de bestuurders. Hij beweert spijt te hebben van alles en nooit de bedoeling te hebben gehad zoveel gedupeerden achter te laten. Hij belooft ons daarom een brief te schrijven met uitleg aan alle gedupeerden en een website te openen waarop iedereen opnieuw zijn of haar gegeven kan invullen. Hierna gaat hij kijken hoe hij deze mensen financieel tegemoet kan komen. Heb jij nog tickets van Nine O'Clock liggen? Vul dan snel je gegevens in op deze website. Wij blijven de organisatie volgen en hopelijk krijgt iedereen zijn geld alsnog terug.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!