Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Feestdagen bieden jongeren kans op werk'

20-11-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_vergadering_02.jpg
Ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk probeert samen met gemeenten, UWV, uitzendbureaus, werkgevers en vakbonden zoveel mogelijk jongeren tijdens de komende drukke periode rond de feestdagen aan een tijdelijke baan te helpen.
Extra mankracht nodig
In deze zogenoemde piekperiode is onder andere in de horeca, supermarkten, webshops en distributiecentra behoefte aan extra mankracht. ,,Juist jongeren zijn in deze periode extra gemotiveerd om te werken. En zij kunnen de werkervaring goed gebruiken'', aldus Sterk. Landelijk opererende bedrijven als Wehkamp, Albert Heijn, T-Mobile, Hunkemöller, SNT klantencontact, NS Stations en Cendris hebben al gezegd mee te willen werken.
Piekwerk
Het project Piekwerk richt zich op zowel jongeren die op zoek zijn naar een baan als op scholieren. Anders dan bij een vorige campagne zit aan dit project geen streefcijfer vast.
Randstad
Sterk slaagde er eerder in in samenwerking met uitzendorganisatie Randstad om in 5 weken tijd bijna 8300 jongeren aan een baan te helpen. De doelstelling was toen om 10.000 jongeren aan de slag te krijgen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!